Alla inlägg den 24 november 2013

Av Anna Svensson - 24 november 2013 17:01

 

Tjoho, i dag har jag och Vilda gjort vår första räddningsträning! Har testat lite bodsök med henne tidigare, men i dag fick vi haka på Hudiks räddningsgäng och testa ett riktigt roligt inomhussök. Jag körde två pass med Vilda. I det första handlade det mest om att få henne att förstå att inomhus också är en sökmiljö. Tre figgar, varav en var plättlätt, en var lätt och den tredje lite klurigare för att hon måste ta sig förbi en del bråte på vägen in. Lite brydd var hon, "är det verkligen meningen att jag ska leta härinne?" men jag tycker att hon löste uppgifterna fint. Pass två vågade jag mig på lite svårare legor. En halvhög men vittringsmässigt enkel (vi har slarvat med att träna höga figgar i skogen, så jag ville verkligen ge henne en ärlig chans). De andra två låg så att hon var tvungen att ta sig förbi en massa saker för att komma fram. Nu testade jag också att stå stilla i lokalen och låta Vilda jobba ut själv. Och jag är så nöjd med henne! Bråten märkte hon nog inte ens, ingen temposänkning i alla fall. Och hon hade fattat grejen och jobbade med hög intensitet hela söket. Tog sig ut i lokalens alla hörn på egen hand. Duktig pudeltjej - det här gör jag gärna fler gånger!  :)


       

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards