Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Anna Svensson - 17 juni 2014 19:33

Nu är min lilla sessa parad! 14 maj fick de till det, vilket innebär förväntad födsel v 29. Vilda verkar må jätteilla nu, så jag är helt övertygad om atthon är dräktig. Träningsmässigt har det inte blivit mycket den här säsongen. Jag har haft väldigt mycket på jobbet, samtidigt som jag får erkänna att jag tappade fokus lite när säsongen ändå skulle bli "förstörd". Men några räddningssök, några skogssök och något lite lydnad har det blivit. I morgon kör vi första sökträningen sedan hon börjadelöpa. Ska göra det lätt för henne, mest träna att hon sker upp mig på stigen. För att komma framåt i söket är det sådan detaljträning som behövs just nu, tror jag.

Var med på en domarkonferens i sök tidigare i vår. Enormt nyttigt och roligt! Fock med oss en rad bra tips om saker att tänka på framöver. Längtar efer en träningsbar hund! :) Och förstår inte hur jag ska kunna låta bli att spara en egen valp...

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Skapa flashcards