Alla inlägg den 17 april 2011

Av Anna Svensson - 17 april 2011 14:47

Fredag-lördag blev annorlunda! Skulle spåra med Katti & sedan bada Vilda, på lördag var det dags att åka ner till Lina för klippning. Men under spårningen blev Edgar sämre och sämre. Ett kalasande på älgben hade resulterat i en rejäl förstoppning! Vi gjorde ett försök med paraffinolja och mikrolax, men utan resultat. Till slut var det bara att ge upp och åka ner till Ultuna. Klockan fyra på natten var vi färdiga där, då var Edgar röntgad, men fortfarande förstoppad. Beslutades att vi skulle försöka en dag till med vätska och paraffinolja, annars inläggning. Vi fick sova över hos Elin och hann slumra några timmar innan det var dags att åka till Åkersberga.

Där trollade Lina fram en jättevacker pudelflicka ur all vinterpäls! Efter avslutad klippning så blev det åter djursjukhuset. Efter många timmars väntan blev det klart att Edgar skulle läggas in. Han fick stanna när jag och Katti vid niotiden på kvällen tuffade hemåt Söderhamn.


Trots detta har jag hunnit med en hel del träning! Bl a passade jag på att hälsa på Elin medan stackars Katti väntade på sin tur på Ultuna. Vi körde igenom appellydnaden med Vilda och Freda. Och så har vi ju spårat. Och så har jag hunnit med lite mer... Men det får jag skriva mer om sedan, solen lyser och jag måste ut! :0)

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards