Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Anna Svensson - 24 augusti 2011 07:56

Körde lite lydnad i söndags, inte mycket att orda om. Vilda presterade bra, jag uruselt. Alldeles för stressad och blev grinig på henne ett par gånger helt obefogat.

Framförgåendet gjorde hon verkligen fint, även väldigt långa sträckor (ca 50 meter). Hopp över hinder sätter hon sig lite väl nära hindret. Rutan gör hon rätt ca 60 % av gångerna.


Tänkte f ö ta ledigt den här veckan eftersom hon höglöper. Men igår "lurade" Katti med mig ut på ett spår. Gjorde det rätt svårt åt henne, med flera övergångar över breda sandvägar och planerade förledningsspår. Men hon bara tuffade på! Roligt att se att hon nu också börjat lära sig att ringa om hon tappar ett spår. Jag känner mig tryggare och tryggare med henne för varje spår. Förledningsspåret tänkte jag att jag inte skulle bromse henne på, utan i stället låtsas att det var tävling och bara följa hunden. Men hon gick ut ett par meter på det och vände snabbt tillbaka. Duktig!

Riktigt roligt var också att se vilket klipp hon fått i apporterna! Kanske hade hon bara en bra dag, kanske var hon hungrig och ville ha köttbullar... Men hon markerade varenda en och gjorde det med intensitet. Roligt!

Så spåret blev en riktigt fin upplevelse.

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards