Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Anna Svensson - 1 juni 2012 22:22

Målet för första halvåret 2012 var:

- Genomföra MH.

- Genomföra utställning.

- Ta LP i ettan.

- Bli uppflyttade från appellen.


...och målet för andra halvåret:

- Bli uppflyttade från lägre spår och sök (alt bli godkända...).

- Få ett förstapris i lydnadstvåan.

- Debutera i agility, gärna dessutom med hyggligt resultat.


Förutom utställningsjoxet så har vi faktiskt nått våra mål för första halvåret! Är dessutom anmälda till en utställning, så kanske, kanske lyckas vi även med det. Dessutom så kommer jag att debutera i lydnadstvåan lite tidigare än planerat. Vi testar första gången redan till veckan. Är dessutom anmäld till ytterligare en lydnadstvåa, samt - om det känns hyggligt - så funderar jag på att anmäla till en hemmatävling.

Efter de tre tävlingarna så är planen följande: om jag har 0 förstapris - träna och försök igen i höst! Om jag har 1 förstapris: betrakta mig som uppflyttad till lydnadstrean och sluta harva i tvåan. Om jag har 2 förstapriser: satsa på LP även i tvåan. I vilket fall har jag inga planer på att tävla trean förrän tidigast nästa år. Det behövs en lång och insnöad vinter för att jag ska hitta motivationen att lära in fjärrdirigeringen! I brukset vore det så skönt om vi kunde fixa uppflyttet i åtminstone någon av våra grenar, helst söket. Fel - helst båda! ;0)   Kan nog inte låta bli att börja tjuvträna lite på högrelydnaden snart. Är framför allt sugen på att se hur jag får till framåtsändandet. Har äntligen en plan... :0)

Av Anna Svensson - 1 juni 2012 17:16

Funderade på att skippa klubbens skotträning i går efter hund-incidenten. Men fick oväntat barnvakt, så jag åkte upp och kollade läget. Bara lugna, välbekanta hundar som skulle ligga platsliggningen. Så vi körde Vildas första tävlingsmässiga platsliggning med skott. Hon var hur cool som helst. Skönt! Nu funderar jag starkt på att anmäla till en lägre-tävling!

Budföring körde vi också, 100 meter, utan skott men med person på halva sträckan. No problem där heller.


I dag har vi skött pudelpälsen, med bad och hela eländet, i stället för att träna. Trist, men skönt när det är gjort!

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards