Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Anna Svensson - 7 juli 2012 18:38

I tryckande värme körde vi ett mini-rep inför morgondagens söktävling. Två sökskick med figge och jättebelöning (godis och pipleksak), kopplat påvis. En sida med knölig terräng och en med lätt. En med fast och en med lös rulle. Lyckat. Kändes som en bra påminnelse om vad sök är inför morgondagen. Men jag känner mig inte säker på att hon inte blindar om rullen studsar för lockande framför nosen på henne i början när hon är som hetast. Önskar jag kunde ha norskrulle i stället.

Därefter till klubben. En platsliggning med två skott, inga problem. Lite linförighet som kändes småsegt. Ett hopp med godis på återhoppet och två apporteringar. Sedan gav jag mig.


Nu njuter jag av känslan att inte vara anmäld till en enda tävling efter morgondagen! Då ska jag bara ägna mig åt kravlöst tränande. Och, efter söklägret, hoppas jag på rejäl sommarvärme så vi får lite riktig, genuin totalvila.


Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards