Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Anna Svensson - 10 juli 2012 21:05

I dag fick Vilda en verkligt motivationshöjande övning i söket. Planen var att träna starter. Det är ju alltid tacksamt att få en bra början på en tävling, och själv känna sig trygg i att hunden bjuder på två fina första-skick. Så vi körde två skick med figge i varje hörn, plockade undan Vilda, två nya skick, plockade undan henne, två skick till. Gissa om hon blev snopen varje gång hon blev undanstoppad efter bara två skick! När vi gick ut för att göra de sista skicken fick hon gå kopplad och utan kommando, då gick hon på bakbenen ut mot gruppen och bara ville iväg! Sötnos! Skicken i sig var typiska Vildaskick, lite extra snurrar men i stort sett bra.

I morgon vill jag pusha henne lite mer!


I lydnaden fick jag tips på hur jag kan träna in bättre gripanden med Vilda. Vi körde också lite mer inkallande med ställande. 


Nu är min hjärna så trött att jag knappt klarar av att skriva mer. Sovdags?! 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards