Alla inlägg den 15 juli 2012

Av Anna Svensson - 15 juli 2012 18:35

Kunde inte hålla fingrarna i styr utan petade in en tävlingsanmälan. Eller snarare tre... Så nu får jag vackert börja jobba igen! Ska tydligen vara med i två lägrespår och ett lägresök. Har svårt att bestämma mig för om jag ska anmäla till ännu fler söktävlingar. Å andra sidan är det kanske ett bättre alternativ att träna på och vänta med tävlandet till våren om vi går bet även nästa gång.

Träningsmässigt har det blivit kryp, fjärr och metall inomhus idag. Delar på positionerna i fjärren - tränar ligg-stå-ligg för sig och sitt-ligg-sitt för sig. Metallen tränar vi gripande av - inget godis om man inte tar den direkt med munnen, så det så! Fick till ett riktigt hyggligt konditionspass också, innan regnet. Nu har det lättat upp igen och jag är spårsugen (förstås!).


Har förresten kommit på att nästa mål i lydnaden självklart bör vara att baklängeskedja lägrelydnaden. Då kanske jag kommer ifrån Vildas självbelöning med apporten..?

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards