Alla inlägg den 7 september 2012

Av Anna Svensson - 7 september 2012 20:56

Idag blev det mest lingonplockning och skogspromenad. Men framåt kvällen så mutade jag sonen - du får spela dator om du hjälper mig med lite hundkurragömma först! Till saken hör att min lilla femåring är en utmärkt figge. Orädd och liten går han att gömma i dolda legor som ingen vuxen fixar! Vi körde bakom dörr, stående i en agilitytunnel, i övertäckt hundbur och bakom en annan dörr. Vilda tog sig bra, från att ha varit väldigt tveksam i början till att bli säkrare och säkrare. Men jag såg två viktiga saker: 

- Hon har svårare att specificera en lega än jag trott. I söket med halvdolda figgar är det ju sällan svårt för hunden att hitta. Men när det blev heldolt så fick det svårt, och visade också vissa tendenser att lämna figgen. Måste jobba mycket, mycket mer på heldolda! 

- Hon "blindade" eller inte... Jag hade lagt kamo-väven på backen för att använda senare, och när hon inte lyckades speca var figgen var så markerade hon den. Begripligt, men ett observandum. 


Men, dessa missar till trots, så gjorde hon ett sammantaget väldigt fint jobb. På måndag ska jag muta med sonen ut i skogen, så hon får lite dolda legor där!  :0)

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards