Alla inlägg den 24 april 2012

Av Anna Svensson - 24 april 2012 21:06

Ikväll blev det ett minisök. Halta Lena, Mattias, och jag som gått fem dagar över tiden. Rutan blev inte stor. Lagom för fem skick. Men det var ny mark, roligt. Ena sidan rätt snäll, men en del vindfällen och lite ris. F ö "vanlig skog". Andra sidan var det en rejäl kulle på samt ordentligt med ris, vindfällen, sten och rejält knöligt att gå.


Vi vallade noga. Gissa om jag var nervös när det var dags att skicka Vilda? En repris av senaste söket och det skulle kännas som att flytta tillbaka många steg i träningen. Men den här gången gick det klockrent. Fint ut på första två skicken, rakt och djupt, hittade figgarna direkt. Tredje skicket drog hon alldeles för långt åt vänster men kom fint på inkallning och gick ut bra på omskicket. Skick fyra och fem var riktigt fina. På några skick fick jag till framslag, på något sprang hon rakt ut- rakt in.


Kort analys av dagen: fina skick på ny mark, MEN hon gick som andrahund och kan ha haft stöd av vittringskorridorer etc. Einstein-matte testade kopplat påvis - på den risigaste sidan, med klumpkroppen... Inga problem för Vilda, men jag ska nog vänta ett tag med den träningen! Inga tomslag eller likanande i dag. Sammanfattningsvis ett bra sök, kändes skönt att hinna få det innan förlossningspausen. Dessutom hann vi bli färdiga precis innan det började regna! 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards