Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Anna Svensson - 10 mars 2013 21:56

Fredag: Lyft, lyft, lyft... Ettkilos-tungen och metallen om vartannat. Fjärr-repetition.


Lördag: Öppet hus på klubben. Mycket miljö-/hundträning. Sedan körde vi en hel del lydnad. Fotograf: Amanda Pettersson.


Fot: Här fläskade jag på med en oemotståndlig pipleksak som externbelöning. Lite roligt var det att se Vilda när vi gick rakt mot leksaken - då hade hon klockren position! Det var så tydligt att hon visste att det inte lönade sig att försöka dra sig framåt mot pipen, i stället var hon exemplariskt placerad! Alldeles i början hade hon svårt att koncentrera sig med en så underbar belöning inom räckhåll, men det släppte snabbt. Riktigt upplyftande fot-pass!

 


Kryp: Nej, nej, nej. Grodhopp med rumpan alldeles för ofta. Igen. Tröttsamt. Känner mig fortsatt planlös. Ska filma.

 

Bildbevis!! Fuskråtta! ;)


 

Okej, hjälp mig! Varför måste man lipa när man kryper om man är Vilda..?   


Inkallning: Pipleksak bakom. Funkar fint, hon laddar järnet till mig för att få vända tillbaks till pipen. Körde bara släta inkallningar.

   

Pudel? Känguru?, Nå't annat..?


Tungapporten: Fina gripanden och lyft, kompletta apporteringar med bra avlämningar. Bra tempo, iofs trav men kraftfull. Bara ett krux - det var ettkilosapporten...

 

 


Vanlig apportering: Åh, så fint! Fullt ös, fina gripanden, inget tugg... Varför, varför kan hon inte göra så på tävling??

    


Sittande och liggande i grupp: Inga problem, känns helt stabilt.


En lyckad och trevlig träningsdag - möjliggjord av snälla träningskompisar som hugger in och hjälper till med dottern vid behov! Tack till Git för omtanken med barnvakt och Amanda för jättefina bilder!

 


Söndag:

Ägnade större delen av dagen åt en tur på isen med familjen. Hundarna lekte som kalvar på grönbete i flera timmar. Lydnadsmässigt blev det två saker. Inkallning med ställande, pip bakom. Blandat släta inkallningar och ställande. Jättefint! Skall. Flera pass. Fokus på att få henne att sitta stilla. Lyckades sådär... Hon sitter, men glider lite bakåt. Försökte belöna de skall där hon satt helt stilla. Känns ändå som ett moment som går framåt för varje träningspass.

Blir lite stressad över alla moment jag inte tränat på länge: rutan, framåtsändande, vittringsprov, budföring... Vad mer? Har säkert glömt något... Gaaahhhh...

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards