Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Anna Svensson - 5 mars 2013 22:04

Två dagar med rätt minimal träning. Dock något:


Fjärren. Inomhus. Tänjer på avståndet och peppar, peppar - det funkar! Kör på ca fem meter nu, och hon fixar skiftena ändå. Rör någon tass ibland, men ligger på ca 80% lyckanden. Och de missar hon gör är rätt små. Börjar kännas riktigt hyggligt!


Metallen. Gripandeträning. Snabb effekt, men blir lite frustrerad när jag inser att jag kommer att få lägga in det lite då och då som påminnelse ett bra tag framöver.


Tungen. En bieffekt av att jag gått upp i vikt på tungapporten är att hon börjat tjafsa mycket mer i gripandena. Det ska puffas o knuffas och "smakas" innan hon - kanske - lyfter. I dag backade jag till ettkilos. Började med gripandeträning, körde sedan på håll. Men belönade bara när hon gick fram till apporten, grep, lyfte upp den med högburet huvud. Allt annat trams fick hon göra om! Så det så! :0) Gav faktiskt effekt. Men hade jag kört samma linje med tvåkilos så hade hon nog gett upp i stället. Hmmm. Balansgång det här!


Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards