Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Anna Svensson - 27 mars 2013 23:05

Hmm, vad jag kommit av mig med lydnadsträningen. Massor av ispromenader och konditionsträning i alla fall.

Känner väl att jag längtar efter torr backe och att kunna börja köra lite mer tävlingsinriktat, hela program etc.

Fick i alla fall till två moment inomhus i dag.


Fjärrdirigering. Nu testade jag utan att ha "godisankare" bakom ryggen på Vilda - och det fungerade! Stabila skiften utan framåtflytt! Vilken glad överraskning det var. Iofs kort avstånd eftersom det var inne, men ca fyra meter blev det i alla fall. Ett skifte hon hade svårt för i dag var ligg-sitt, där hon i stället gjorde konsekvent ligg-stå. Jag testade att säga sitt och inte börja med handsignalen förrän jag var halvvägs in i ordet, och då funkade det fint. Kom-ihåg-det-också!!


Kryp. Backade och körde godis framför nosen. Efter lite trixande hittade hon tekniken och kröp fint. Då fick hon krypa bredvid mig, med godis utplacerad ca fem meter framför sig. Det gick riktigt fint. Kanske får vi ordning på det... Trevligt många meter såg bra ut!

Av Anna Svensson - 27 mars 2013 10:09

Eftersom jag bara jobbar deltid så har det blivit mycket ismys på sistone. I går blev det ingen hundträning alls, i stället tog vi en långpromenad ut till stugan. Mysigt värre - och visst kan det klassas som konditionsträning, för Vilda sparar inte på krutet när hon får springa fritt på isen!


 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards