Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Anna Svensson - 11 mars 2013 13:42

Tänkte stressa Gunilla lite   !


Nej, men jag har kikat på tävlingskalendern. Lydnadstävlingar finns det ju gott om, tanken där är att starta tvåan så snart som möjligt och försöka få fröken att hålla ihop även under och efter apporteringen. Så fort det funkar på tävling vill jag lämna tvåan bakom mig! Vet inte riktigt när det kan vara dags att fantisera om treanstart.

För övrigt:


11/5 Lägre sök, Gävle - vill absolut vara med!

12/5 Högre spår, Sundsvall - tror inte vi har lydnaden klar. Skulle vilja starta annars.

2/6 Agility Hudik - klart vi ska testa! Funderar på att våga mig på att köra henne själv i agilityklassen...

8/6 Högre spår, Järvsö - men kanske fått till lydnaden tills dess, då? Nej. Borde nog tänka bort spåret helt och få lite ro i stället.

7/7 Lägre sök, Järvsö. Sista lägresöket? Fixar vi det inte då så tror jag att vi lägger ner. Eller så kan vi ha det som ett årligen återkommande projekt! "Jaha, vilka lägresök tänkte du köra i år då?" "Funderar på Järvsö och Ockelbo, roliga sökområden och trevligt folk. Fast där var jag ju i fjol och för två år sedan, kanske ska testa något nytt den här säsongen?". Typ...


Så, totalt två söktävlingar, inga (nå, max två) spårtävlingar, en agilitytävling och en-två lydnadstävlingar är planen för våren/sommaren. Om jag inte får till en bländande lydnadslydnad och kör en bunt trean-tävlingar. Känns mer uppnåeligt än högrelydnaden just nu.



Uppföljning gårdagens krypgnäll och bilder:

Krypet var från början fint, ja, faktiskt något som jag var riktigt stolt över fram till i somras/höstas. Hon hade bra teknik och jag hade verkligen petat länge och väl. MEN hon hade för bråttom - dvs hamnade alldeles för långt fram, plus att jag gick och kikade på henne. Så jag ville få det tävlingsmässigt, började kräva position, försökte räta upp mig och få ett bra kryptempo. Plötsligt en dag när jag var nöjd, och skulle filma det strålande resultatet, så visade videon en pudel som grodhoppade!!! Och där är vi sedan dess... Med en rumpa som är alldeles för hög, och alltför ofta grodhopp. *quadripelsuck* (Kanske är därför min träning tar sådan tid, ett steg fram och två tillbaka...)


Filmsnutt från i dag, tacksam för kommentarer!!



 

Presentation


Välkommen till min blogg, ett komplement till min hemsida (se presentationen). Jag heter Anna Svensson och den här bloggen ska handla om hunddelen i mitt liv. Just nu består den av storpudeln Daisy och mellanpudeln Vilda.

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Gästbok

Valpar från min uppfödning

Arbetande pudlar

Pudeluppfödare

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards